Allt trillade på plats

Vi mötte min och Beppes barnmorska idag när vi hade BVC-tid. Hon norpade åt sig Beppe och fick sen besök av hans bröder också. När jag skulle in och hämta dom så står dom och har lektion med henne om hur man blir på smällen. Jag hänger på litegrann i lektionen och NU förstår jag hur ett barn blir till. På riktigt.
Jag har varit på smällen tre gånger och fött tre barn men aldrig riktigt fattat hur dessa små liv blir till. Jag har iof aldrig riktigt försökt fatta heller, dom har ju liksom redan varit på plats när jag har haft mina besök hos barnmorskan, jobbet har liksom redan varit gjort. Men nu fattar jag och jag kan ta snacket med kidsen den dagen dom har glömt vad hon sa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0