Cykling

Jag bara längtar tills vi åker nu, mer än någonsin. Jag lääängtar tills vi kommer ifrån våran TV och denna förbannade cykling.
Det är nån cykeltävling igång nu, nåt giro av nåt slag. Och detta följs slaviskt av Herr B. Dagarna skulle liksom kunna planeras efter cykelturerna. Vilket det tydligen gjorde tills jag och ungarna entrade hans liv och förstörde upplägget.
Jag kan bara inte förstå att det kan vara så kul att sitta och glo rakt in en massa karlars arslen non stop. Inte ens jag tycker att det är särskilt upphetsande... Nån gruppkram nere på asfalten livar upp stämmningen nån gång ibland, annars... dötråkigt!
Jag bara hoppas att Herr B har snappat upp det där med TV-förbud på semestern....


Jo förresten, naturens vyer är ju ganska fina på sina ställen längs vägen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0