Herr B lär om teknikens makt

Igår skejtade jag och Herr B. När grabbarna hade skidskola igår kväll så drog jag och Herr B ut på en skejtutflykt.
Jag har skejtat en gång tidigare i mitt liv och tycker nog att jag gjorde en ganska hysfsad andra gång. Herr B skulle ge lite tips och råd eftersom han gång på gång tjatade om tekniken.
Ni ska alltså veta att i skejting så är det tekniken som är det viktiga. Man kan ha en storrökares kondis och Carros armar (förlåt kära du) och ändå ta sig fram bra om man har tekniken. Men har man inte tekniken, ja då hamnar man sist. Tekniken mina vänner, glöm inte det!
Tyvärr hade Herr B pms så det blev inget av tips och råd-punkten, men jag pinade på och lärde mig själv så gott jag kunde. Det är ju inte så att man inte har sett på TV hur man gör...
Funderar ändå på att hota Miel tillräckligt för att hon ska ta sig an mig på en tur i skogen, hon kan ju skejta har jag ju sett på TV.

Förövrigt så vet jag att det går att ta sig fram utan stavar, det gör Jossan. Hon håller stavarna på mitten i ena handen och pratar i telefon med den andra och skejtar samtidigt med benen minsann...
Men hon kanske har tekniken.....



Kommentarer
Carro

Vilken tur att du har två ohängda småsystrar så du lär dig hur man inte ska göra =)

2012-02-15 @ 14:01:50
Jossan

Du jag ska nog allt lära dig, jag är ju kung på detta område, om jag lär dig så kan du även blogga smatidigt :)

2012-02-15 @ 22:29:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0