Grattis Lillfisen, 1 vecka

Nu är det ganska precis en vecka sedan jag började fråga barnmorskorna om dom trodde Lillfisen skulle hinna titta ut innan Idol började. Kanske, var de första buden jag fick. Efter regelbundet tjat så kunde jag senare sluta tjata då det stod ganska klart att det inte skulle bli nåt Idol den veckan.
En kvart efter idol var slut, 21.46, tittade han ut!


Alla tre gångerna jag har varit på Östersunds sjukhus för att föda barn så har jag mött såna fantastiska barnmorskor. Jag har nog aldrig känt mig så omhändertagen som vid mina förlossningar. Jobbiga och mindre jobbiga förlossningar så har dom, tillsammans med Herr B, gjort allt så förbannat bra.

Med Wille, som var en långdragen helveteshistoria, gick jag igenom fyra skift med barnmorskor. Den allra första jag mötte heter Margareta. Hon tog hand om en skraj förstföderska på allra bästa sätt och jag kommer ihåg hur ledsen jag blev när det var skiftbyte och hon byttes ut.
De andra jag hann möta var också superbra och jag överlevde den gången...
Med Linus, som var en ganska snabb historia så blev jag inlagd på ett rum av en undersköterska som sa att barnmorskan snart skulle komma in. Vem kommer in...?! MARGARETA!
Och Linus var snabb ut så denna gång fick jag behålla Margareta hela vägen ut och det var så himla skönt och tryggt att se hennes ansikte hela tiden.
Med Lillfisen hade jag under nästan hela förlossningen en helt fantastisk barnmorska som hette Eva-Marie. Hon var helt i klass med Margareta och tog hand om mig hela tiden. Utan att ljuga så kan jag ärligt berätta att hon lämnade våran sal en gång under hela tiden. Annars var hon i min närhet hela tiden.
Och jag var så glad att det såg ut som att Lillfisen skulle komma att förlösas av henne. Men allt stannade av mot slutet så jag fick veta att det skulle bli ett skiftbyte innan Lillfisen skulle hinna komma ut.
Jag minns att jag suckade och bad;" snääälla kan du inte stanna", precis när jag ser Margareta komma in i rummet.
Jag andades ut och slappnade helt plötsligt av när jag insåg att jag skulle förlösas och lugnas av Margareta ännu en gång.
Hon har nu alltså varit med med alla mina tre och förlöst två av dom. Cooolt!

Och utöver alla fina människor på BB så var Margareta och Eva-Marie över varje dag förra helgen när Lillfisen hade kommit och pratade. Lyckostar alla tjejer som får träffa dom här människorna...

OBS. Lättstötta människor kanske inte vill se bilderna, men gör inte det då... Fast lättstötta människor kanske inte läser denna blogg när jag tänker efter...

Margareta och Herr B första gången, för 5 år sedan


Dagens början förra fredagen


Maskaen med lustgas, min vän i nöden och den ständigt närvarande Eva-Marie i bakgrunden


Eva-Marie, en läkarstudent, doktor Margareta och mysigaste undersköterskan Soile. Läkarkillen var förövrigt den enda som fattade min lustgashumor.... festlig kille!


Lycka....


Och ännu större lycka när Lillfisen äntligen kom.
Grattis på 1 veckas-dagen gullunge!!!


Trebarns-farsan och fikat som jag längtade så efter, men som jag inte fick behålla många minuter efter intaget.





Kommentarer
pappa

Älskar dej

2011-11-20 @ 01:11:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0