På plats

Efersom jag vet att ni är många som bryr er om Herr B så ska jag försöka att dela bitar av denna resa så att ni får veta att allt går bra;
Herr B har gjort klart dagens måsten på sjukhuset. Jag fick hänga med på ultraljudet av hjärtat, and may I say, ingen trevlig upplevelse. En slang, nästan lika tjock som en trädgårdsslang fördes ner i hans matstrupe för att få ett ultraljud inifrån hjärtat.
Jag har aldrig, ALDRIG under mina sju år med Herr B sett honom må så dåligt. Jag vet inte hur jag ska beskriva det, men enligt honom själv så bör ingen människa nånonsin behöva uppleva det där.
Efter ultraljudet gick färden tillbaka till avdelningen där han fick en läkare som uppfyllde alla mina tre krav för läkare man bör undvika;
1. Hon var kvinna- ingen vidare god erfarenhet av dessa...
2. Hon var ung- säger sig själv, erfarenheten är, av naturliga själ, inte riktigt kommen
3. Hon var utlänning- jag är INTE på något sätt rasist, men i andra länder och i min livliga fantasi så läser man inte lika länge och praktiserarar inte på sjukhus med lika hög standard som i Sverige....
MEN jag är helt såld på Georgina från Grekland och jag längtar tills vi får träffa henne imorgon igen.

Nu ska vi börja göra oss redo för en natt tillsammans. Herr B får inatt bo med mig och Fisen på vårat hotell och det är ju trevligt för oss alla. Imorgon ska vi vara på sjukhuset klockan 07.00 och operationen börjar 07.45.
Jag tror Herr B känner sig lite mindre nervös när vi kan vara tillsammans tills startskottet går. Sist fick han ju sova ensam natten innan.

Förövrigt är sjukan i Umeå en STOR sjuka!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0