Det pirrar i kroppen

Idag har jag träffat ett original. En sån som man bara älskar från första stund. Jag är så glad att jag fått träffa denna människa som;

* är 50 plus (år alltså)
* har ensam vårdnad om en son på 2½ år
* har ett hus i en liten håla på landet (och då menar jag håla på landet)
* har en bil som ska vara glad om den tar sig hem till hålan på landet igen
* är nykter alkoholist sedan 7 år
* har en hund som var nåt av de lydigaste jag träffat
* har jobbat på bondgård i 16 år
* kommer från Jokkmokk
* pratar förstås med den bredaste norrländskan
* skiter fullständigt i pengar bara "det går runt"
* kan inte MMSa, försökte under fem dagar att få iväg ett utan att lyckas
* har inte ens en sportslig att kunna ladda upp en bild på datorn
* är arbetslös men glad för det då han får han mer tid till sin son
* kämpar för missbrukarnas rätt till riktig behandling

OjOjOj, alla borde få träffa såna här människor nån gång ibland!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0