"Syglädje"

Igår kom jag på att jag skulle försöka mig på att sy en mössa. Sagt och gjort, jag åkte till Eiwor, köpte tyget, och fick ett mönster på en mössa. Hon gav en klar och tydlig beskrivning på hur stor-rookien Mickan skulle göra;
- Är du med? frågade hon
- Yes, jag fattar!
- Säkert?! (anade jag tvivlei i hennes röst...)
- Jajemen!
Så jag åkte hem med en stor lust att börja göra mössor. Den försvann ganska snabbt! När mönstret var urklippt och det var dags att sy ihop detta konstiga mönster så fick jag ganska klart för mig att jag inte alls hade fattat hur jag skulle göra. Efter tjafs med Herr B (som självklart hade rätt ide från början) så gick jag i trots till Therese för rådfrågning. Där ringde vi till Kristina som inte tyckte det var helt enkelt att förklara på telefonen. Så jag gick hem och ringde Eiwor som inte hörde telefonen, vart ännu grinigare och med stor irritation gjorde jag som Herr B sa från början och det vart till slut en mössa.
Det som egentligen stör mig mest med denna problematik att fixa en mössa är att Herr B hade rätt från början, gubben kan till och med sy mössor....


Så här jobbar Mickan; tumstock, spritpenna, kökssax och onålat...


...men det funkade det med. Kidsen vart glada och tyckte morsan var gryyym!


Kommentarer
Dagge

Man blir yr i mössan...

2010-09-22 @ 08:33:08
Mikaela

Skojar du... Säg bara till vilken färg du vill ha om de behöver dölja håret... Mickan fixar!

2010-09-22 @ 08:40:16
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Herr B

Killar kan oxå...

2010-09-22 @ 08:40:18
Mikaela

B- Vissa kan tydligen det...

2010-09-22 @ 08:41:10
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Herr B

Miss U...

2010-09-22 @ 08:42:52
Therese

Vad bra de blev!!

Du får visa mig sen Bertil.

2010-09-22 @ 14:04:19
Mikaela

Therese, har du inte förstått... Mickan kan ju också nu!!!

2010-09-22 @ 18:52:04
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Therese

Skoja bara med dig Mickan, klart jag vill att du ska visa mig, lycka till med blusen.

2010-09-22 @ 22:28:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0