Fy fan för landstinget

Imorse åkte jag och Herr B till Sjukan därför att hans hjärtproblem (säkert beroende på för stort och varmt hjärta) hade hållit igång ett dygn och det då är dags för han att få en elkonvertering.
Vi hade fått ett rum på akuten klockan 09.00. Klockan 10.30 kom en läkare och kollade läget och sa att vi väntade på att en narkosläkare skulle ha tid att göra sin del vid ingreppet. Hon sa att detta antagligen skulle ske mellan 11.00 och 12.00.
12.30 kom och Mickan började kolla läget och jodå, det var på gång men det hade kommit akuta grejer i vägen. (Hjärtproblem... not so akut!)
Klockan blev 13.00 och en sköterska kom in och hoppet tändes. Men nej, vi skulle bara byta rum. På det nya stället fortsatte utfrågningarna om när vi skulle få hjälp med hjärtat. Samma svar, narkosläkaren har mycket att göra men han är på gång. Nyss nämda procedur upprepades sedan ganska regelbundet de närmsta timmarna. Tålamodet hann få sig några knäppar under timmarna som gick och personalen på akuten har nog numera inte Mickan som favorit i sina liv...
Klockan 15.30 kom sköterskan in igen och hoppet tändes på nytt. Återigen, nej! Vi skulle bara byta rum.. IGEN!
16.30 hände så det ofattbara. Narkosläkaren hade äntligen, efter 7½ timmar, tid att ta sig an elchocken som tog honom 15 minuter att avklara.
Så jag skulle ljuga ganska rejält om jag sa att landstinget fungerar fläckfritt. Ett gäng gamla sura kärringar som har ETT inövat standardsvar som gäller eftersom de inte orkar ta reda på om något verkligen är på gång. En massa personal som jag sett inte gör många knop, samtidigt som många patienter väntar i sjuka timmar.
Tack dock, till den unga sköterskan på obervationen som såg till att det till slut hände något och narkosläkaren äntligen kom på plats.
Inte något alls tack till de tre bittra klimakteriekärringarna på akuten som INTE orkade leta reda på något ordentligt svar utan lät allt vara i alla timmar, och inte heller kom med någon sorts information under hela dagen... Hoppas ni får en riktig skithelg med en massa hjärtrusningar som ingen gör något åt....

ÅTTA timmar tog alltså detta av våran fredag. För en procedur som tog 15 minuter! Jag vet inte....
Nu har jag ialla fall fått varit med vid en elkonvertion och kan konstatera att Cityakuten gör fel. Patienten ska ligga på sidan när man får en elchock, inte på rygg!
Annars har jag försökt hålla humöret uppe bäst jag kunnat när Herr B mest har sovit. Och jag har kommit på lite olika saker man kan ägna sig åt på sjukhuset, om ni skulle behöva tips i en liknande situation ågon gång.
Man kan...


...läsa en bok eller kanske lite skvallerblaskor...


....eller så kan man träna på att spy stilfullt i en spykopp....


...kanske korsord kan vara något för er....


....annars kanske ni modeintresserade kan ha modevisning i landstingets kollektion...


...annars kan man beundra att landstingets binda/blöja har 6 av 8 "droppar". Libresse har bara fem som max. Landtinget-Libresse 1-0


...man kan även prova de konkurrenskraftiga vätskeansamlande paketen...


ELLER så kan man krama om någon man tycker om!


Lite små tips bara... Ha nu en kul blivande akutenvistelse!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0