Oirriterad....

Det var stor-brand i Östersund idag. Det var myckt som brann. Det var många brandmän på plats. Jag var rökdykare.
Jag hade tömt två luftpaket och satt med grabbarna och skulle byta till ett nytt då en gubbe, en hänförd åskådare, säger till mig; -Vad duktig du är!
-Jasså tycker du det...
sa jag tillbaka till gubben.
Det jag inte sa till gubben högt var; Skit på dig, nu gjorde du mig irriterad!
Inte för att jag blev irriterad, Mickan är ju som vi alla vet helt okapabel att någonsin bli irriterad. Men OM jag skulle besitta den egenskapen så skulle jag ha blivit irriterad på denna gubbe.

Och här kommer det ocensurerade VARFÖRet...
Tror ni att han berömde nån av alla killarna på plats?
Jag tror vi alla förstår svaret här....

Jag gör jobbet på samma sätt som killarna, jag har samma villkor, jag har gått samma utbildning, jag gör samma jobb och jag har gått igenom samma tester.
Det enda som skiljer mig från mina kollegor är att jag inte har nåt dinglandes mellan benen och att jag kanske är lite sötare.... ANNARS, same, same...

Så nästa gång lilla gubbe, beröm oss allihopa eller håll igen glappet. Vi är alla jävligt duktiga på vårat jobb!

Hej hopp alla duktiga brandmän som ALLA är så duktiga!
Önskar /Mickan


Kommentarer
Moffa

Jag tycker att du är bäst

2010-07-12 @ 09:07:03
Herr B

Nog är hon duktig, men släcka branden hon startat i mitt hjärta det klarar hon inte...

2010-07-12 @ 14:14:58
Huskatt

Typsikt äldre män, inget att bry sig om.

2010-07-13 @ 00:14:08
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Dagge

Ta bara emot då det gäller beröm. Tanken var säkert god. Analysera inte sönder det;-)

Skulle han välja nån att berömma kanske valet inte var så dumt ändå;-)

2010-07-13 @ 11:15:02
Mikaela

Pappa; Klart du gör..:)



B; Vad vill du ha då..:)



Huskatt; Den enda kvinnliga kommentatorn, du fattar du...



Dagge; Ja, tanken var säkert god. Men det är i princip bara "utomstående" som skiljer mig ifrån killarna. Det finns inte en brandman (jo, ett fåtal) som gör skillnad...

Men tack för komplimangen... Rätt?!

2010-07-14 @ 11:39:50
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
lucke

tjabba! allting bra idag? :P

2010-07-14 @ 11:56:32
URL: http://modegrabben.blogg.se/
LadyUmbrella

Vad roligt att du brandman! E det ett roligt yrke? Fast rätt krävande va? :O



Hoppas att du får en fin dag =)

2010-07-14 @ 12:21:28
URL: http://ladyumbrella.blogg.se/
Herr B

Vill ha dig, precis som du är, med eld i håret och i sinnet...

2010-07-14 @ 14:45:19
Dagge

Rätt! Inga baktankar.

2010-07-14 @ 23:38:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0