Ekonomisk hjälp sökes....

Vi var och handlade inför grillfesten idag. Wille skulle gå och hämta en barn-kundvagn till sin lillebror och behövde pengar att stoppa in där man gör det på en kundvagn. Jag hade bara en tjuga löst så jag bad honom att gå till killen i kassan och lämna fram sin tjuga och be om att få växla. Jag stod en bit ifrån och hade uppsikt över det hela.
Det gick bra från början, han bad om att få växla sin peng och lämnade fram den. Killen tog emot den och gav Wille två tior tillbaka, då utspelade sig följande ordväxling;
K- Då får du dom här av mig.
W- Men jag behöver bara en...
K- Men två av de här är lika mycket som det jag fick av dig.
W- Men jag behöver ju bara en...
K- Ok, men ta den andra och ge den till mamma då.
W- Nej, jag ska bara ha en....
Sen gick han därifrån...

Så det är väl bara för mamsen att inse att min lilla charmör inte är den skarpaste kniven i lådan....


Kommentarer
Herr B

Tur han ärvt något från sin far...

2010-07-16 @ 09:52:56
idah

Barn är väll härliga ibland :)

2010-07-16 @ 18:47:15
URL: http://idahfridhs.blogg.se/
Josephine

allt bra idag ? :)

2010-07-17 @ 19:22:12
URL: http://stjupid.blogg.se/
Dagge

Ett tips! Be honom inte växla en hundring;-)

2010-07-17 @ 20:56:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0