weekend på ingående

Jamen då var det dags för Mickan att ta lite ledigt då...

Går härmed officiellt av jouren. Lämnar härmed officiellt (snart) över barn och hushåll till farmor Saga. Har inofficiellt packat "nån" flaska eftermiddagsvin.

Nu drar vi på en liten weekend med Lena och Ola till Sundsvall. God mat, vin, shopping och ledighet.

Eftersom vi åker till Sundsvall så kan man ju tro att jag och Lena vill åka till Ikea också. Det vill vi inte!
Vi kan helt enkelt inte se tjusningen i att trängas och svettas och knuffas och plågas bara för att få handla fina saker till våra redan så fina hem.... Nehej då, fy f*n för Ikea.
Det som är lite tråkigt här är att Ola och B har tjatat till sig ett besök ändå. Tjatet blev för mycket så vi släppte till. Det vart helt enkelt för mycket att hela tiden höra tjatet om;
-Kan vi inte åka till Ikea, de har ju sååå fina saker där, billiga också. Också behöver ju du lampor till hela huset, också kanske du behöver några vaser och lite sängkläder och någon hylla och lampa till Willes rum.
Så är det ju så charmigt att mysa runt i en människofylld och kramgo miljö där man kommer riktigt nära sina medmänniskor. Också kan vi ju fika lite nu och då under tiden. SNÄLLLA!!!!

Ja så där har det låtit ett bra tag nu i Krokom och i Dvärsätt, så nu har vi alltså släppt till och Ikea får fin-främmande i helgen....
Vad gör man inte för husfriden......


Kommentarer
Magda

Yeaah vad coolt, hur länge har du jobbat som brandman då? :P När jag var liten ville jag också bli brandman ville bli allt möjligt men brandman var en av mina favoriter :D Jag har alltid velat hjälpa människor...men så blet som sagt undersköterska ist :P

2010-01-30 @ 10:10:56
URL: http://magdavik.blogg.se/
Huskatt

Jösses, IKEA?!

Jag fattar det som att det är män som VILL åka till IKEA...WTF?! Män ska snusa, dricka sprit och kolla på pörr, inte vilja åka till IKEA...trodde jag alltså :) asg

2010-01-30 @ 11:35:32
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Magda

hoppas ni får det trevligt allt ;) hehe^^ kramar

2010-01-31 @ 11:42:21
URL: http://magdavik.blogg.se/
Fisken

Tror du att du kan ta hur långa bloggpauser som helst? SKÄRPNING NU!

2010-02-02 @ 13:37:47
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Dagge

Tror minsann att någon fastnat med insexnyckeln i tangenterna;-)Så blir det när man släppt till för lättvindigt. Då sitter man där med en Billy-hylla i knät. ;-)

2010-02-02 @ 14:33:16
Mikaela

Huskatt; Ja, jag fick nog tag i ett konstigt exemplar jag...;-)



Magda; Brandman är ett fantastiskt arbete. Tack!



Fisken; Ja faktiskt. Jag tror att det är jag som bestämmer ÖVERALLT!!!!



Dagge; Ja, det är farligt det där med att släppa till... Men Billy hade det bra i mitt knä...sa han ialla fall..;-)

2010-02-03 @ 02:22:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0