Raggningtekniker

Jag har en kollega på hotellet som brukade röja runt med en kollega på stationen "back in the days..."

Hon (hotellet) berättade om han (stationen) och hans kompis fantastiska raggningsteknik, som i mina öron låter helt fantastisk och hysteriskt rolig.
Hon berättade att varje gång de var ute på kalas så raggade de tjejer helt enkelt genom att låtsas vara piloter!
Sjukt kan man tycka, men enligt henne så funkade det SKITBRA! De fick napp varje gång pilotämnet kom upp...

Så jag var ju tvungen att kolla om detta stämde.
Och idag efter en utryckning så hade jag och min kollega lite "egentid" i rökskyddet när det var dags att återställa och fylla luftpaketen. Så jag passade då på att visa att man minsann inte kan låta något gå obemärkt förbi Mickan inte....
Jag drog det jag visste och fick snabbt som fan svaret;
"Så var det INTE. Vi låstades vara präster!"

Tydligen hade detta funkat lika bra det och jag bad om ursäkt för hur vi hade kunnat missupfatta detta så kopiöst. Jag vart också väldigt förvånad av att hon hade så kasst minne.....

MEN....


Nån timme senare så fick jag ett SMS av min stationskollega;
"Hon hade rätt. Vi var ju faktiskt piloter under ett år."


Kommentarer
Dagge

Man kan ragga genom att utge sig för att vara sig själv med. Det finns en hake..man kan få ett napp som varar livet ut;-) Bra hake!

2010-01-09 @ 22:01:25
Huskatt

Mm...jag ger en viss film totalt skulden för att pilot-temat kan gå hem så ruskigt bra :)

2010-01-10 @ 01:32:14
URL: http://huskatt.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0