Genvägar= snabbvägar!

Jag har kommit in i ett målarstim för tillfället. Här målas hejvilt!
Och det är ju som bara att ligga på när man väl har flytet i handleden.

Ständigt dyker det upp nya saker i synfältet som kan målas.

Idag tog jag bla. tag i tripp trapp-stolen för att göra den vit, och samtidigt kommer Pella på besök.
Givetvis kom han med lite synpunkter på måleriet också;

P- Har du putsat ytan innan du började måla nu då?

M- Nej, tror du verkligen att jag behöver det?!

P- Ja, det är ju bra så att det sitter bättre.

M- Jamen det tar ju sån tid det, om jag målar på på en gång så går det ju mycket fortare.

P- Gör det då. Ska du inte ialla fall ta isär delarna så att du inte målar fast dom i varandra?

M- Det blir ju också en massa extrajobb, jag jobbar ju inte så jag!

P- Nej men det kan ju bli lite svårt att flytta plattorna sen om du vill ändra lägena, ifall det sitter fast.

M- Jamen då får vi väl ta en hammare och banka loss dom då. Allt går att lösa....

Sen släppte vi ämnet och drack kaffe.


Tänk om jag skulle göra alla mina måleri-projekt från grunden. Då skulle jag ju aldrig bli klar med allt!


Kommentarer
Dagge

Verkar som det blir rätt bra ångor av den där färgen...;-)

2010-01-15 @ 19:36:03
Mikaela

Jaha du... om du bara visste hur kul livet är just nu...;-)

2010-01-16 @ 02:13:13
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Elin

Haha, jo jag gör mer som du jag också. time saver.

2010-01-18 @ 15:05:47
URL: http://fabianskarp.blogg.se/
Fisken

Jösses! Tur att jag inte bor med dig. Jag hade fått psykbryt!

2010-01-20 @ 01:58:27
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0