Argare kan ingen vara....

Men nu är Mickan Pickan ARG!!!!!!
Jag vart arg och besviken första gången. Andra gången argare och besviknare. Men nu, nu skiter jag bara i eländet.....


Igår, en timme efter att jag hade entrat arbetets dörrar så gick ett larm om en brand.... En styrka dit och en styrka fick åka in till Östersund för att passa på stationen där då dom var på branden.... Och Mickan missade kalaset!

Imorse, 20 minuter innan Mickan kom hem från jobbet gick ett larm om en soteld.... Pga folks oförmåga att köra bil på ett vettigt sätt så...... Mickan missade festen!

Idag, en halvtimme efter att Mickan stormat arbetets dörrar gick ett larm om passning på stationen i Östersund.... Mickan skiter i detta nu!

Och för att göra allt lite lättare så har mina fina kollegor med jämna mellanrum snällt erbjudit sig att hämta upp mig... alldeles säkert bara för att jag inte kan!

Dock tror jag att de känner min arghet och vill rädda världen från ett Mickanskt utbrott, för de kom faktiskt förbi på jobbet inatt och hälsade på en snabbis och med sig hade dom lite godis....
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag jobbar med världens bästa brandmän!!!!!


Kommentarer
Huskatt

Svinigt av folk och inte tutta på sina hus när du jobbar HA HA HA HA

2010-01-08 @ 00:32:58
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Stefan Falkelind

Vad snopet att du missade att få åka ut på utryckningarna. Erfarenhet vill man ju alltid ha.

2010-01-09 @ 15:46:22
URL: http://falkelind.blogg.se/
Färjan-Ruth

God fortsättning- Bless you. Båtpastorn Ruth

2010-01-09 @ 16:37:14
URL: http://www.boatpastor.wordpress.com
Mikaela

Huskatt; Jag vet! Ingen ordning alls. Fick ju iof en bilbrand på halsen idag så lite har jag hunnit jobba!



Stefan; Erfarenhet är AochO i vissa yrken...



Ruth; Tack detsamma. Kul att du hittade hit till Norrland...;-)

2010-01-09 @ 21:14:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0