Inget åkande

Idag är det dags för Brand-SM. Utan Mickan.
Jag blev helt enkelt inte tillräckligt frisk för att kunna åka.

Lika bra det.

För det var ju ganska skönt att ringa och avboka hotellrummet igår.
Vem vill sova gott i en säng som man inte behöver bädda. Vem vill äta frukost utan att behöva ta hand om disken.
Nej jag är ganska nöjd med att slippa dessa besvär. Det är bättre att vara hemma där jag vet hur allt funkar intill minsta detalj och där jag får jobba och ta hand om allt själv.
Så tycker jag. På riktigt!


Också var det ju det där med själva tävlingen.
Jag är inte speciellt sugen på att svettas ikapp med andra brandmän.
Att bli andfådd.
Att ha solen strålandes i ögonen så man inte ser nåt och kanske ramlar och bryter ett ben.
Jag vill heller inte träffa och bekantas med brandmän från andra delar av landet, jobbigt.
Att behöva lära sig nya namn och träffa folk som jag inte redan känner känns onödigt, jag har ju redan vänner!
Så är det den där banketten efteråt. Vem vill dit och äta mat som man kanske inte tycker om och dricka vin så att man kanske får ont i huvet.
Sen när man ska åka hem dagen efter så kanske man har lite promille kvar så att man åker dit för rattfylla och blir av med körkortet.

Och då kan man inte jobba som brandman längre.

Så jag gjorde helt klart rätt som stannade hemma!



Och nej.... jag är inte bitter....


Kommentarer
Dagge

Det tyder på storhet när man sätter hälsan först. Bra! Finns säkert någon glad människa som bjuder på frukost hemma med;-)

2010-02-09 @ 19:15:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0