Sysslolös

Jag ser ju att det finns saker att göra här hemma. Leksaker som ligger mest överallt, ytor som inte är täckta av leksaker som bör dammsugas, hopslängda högar med tvätt som bör vikas, för att nämna de stora problemområdena....
Och med tanke på att jag blir ensamstående ikväll så väljer jag att ägna denna dagen med att blunda och vila upp mig. Och detta gör jag enbart för barnens skull. Självklart vill dom ha en pigg mamma som orkar med all lek och bus, och får dom det om jag ägnar denna dag till städ och hemarbete? Skulle inte tro det...
Däremot tror jag att det är viktigt att herr B får slita ut sig rejält med hemarbete innan han åker ikväll. Hur ska han annars kunna uppskatta och njuta av hotellnätter, resturangmiddagar och avsaknaden av disk, dammsugare och tvätt....
Nej, jag gör nog oss alla en stor tjänst som ikväll låter B få sin del av hemarbete stillat för en vecka framöver.


Jag skulle ju kunna utnyttja barnarbete.... OM jag hade jobbat på det viset...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0