Matdags

Varje dag, varenda eviga dag så blir det bråk mellan grabbarna när de kommer hem från dagis. Det ska, bara SKA, bråkas om vem som ska ge Gunnar mat. Wille behärskar både maten och vattnet hyfsat. Linus däremot... helst skulle jag vilja att han helt höll sig borta. Maten är ju i och för sig lätt att städa upp när det kommer brevid, för det gör det. Vattnet däremot är inte lika roligt att torka upp. Det kan vara fem vattenskålar som han har hunnit tappa ut på golvet på vägen från diskbänken. För jodå, det ska tas direkt från kranen.
Gissar att jag ändå ska vara glad att dom är så hängivna katt-mat-och-vatten-medhjälpare... Måste jag ju inbilla mig! 

Innan de ens har hällt upp så ser det ju alltid lovande ut....


...det är ju när de väl har börjat hälla som det går utför, även för Wille!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0