Busk-bastu

När jag och Pella tränade idag så kom Magnus inklampandes på stationen. Förklyd. Sjuk. Staaackars Magnus!
Men han hade en bra förklaring till varför han hade blivit sjuk efter skoterhelgen;
BUSK-BASTUN!!!!

Busk-bastu kallas det som vi hamnade mitt uppi på hotellet i helgen. Så här var det;
Grabbarna var snälla mot mig och skickade iväg mig lite innan de kom ner till bastun så att jag skulle få duscha ifred i den gemensamma bastun/duschen.
Så jag tog mitt pick och pack och trampade ner till bastun i tron om att jag skulle vara ensam där. Jag möttes då av en naken kvinna och ett litet barn. Väl i duschen mötte jag en naken man och en naken kvinna och ett barn.
Jag hälsade artigt rakt i deras ögon och gjorde mitt lite kvickt för att skynda in i bastun. Där sitter en tredje naken kvinna som också hade fått sällskap av den nakna mannen.
Så där sitter jag väl påpälsad i min handduk medans de andra, nu tre, i bastun sitter och bresar och snackar på.
Även fast detta gäng var väldigt trevliga så längtade jag mycket efter mina killar som jag var övertygade skulle vara lika påpälsade som jag.
De kom ganska snabbt och Mickan slappnade av lite mer. Jag önskar dock att vi där och då kunde prata fritt om vad jag ungefär såg att killarna tänkte....

Bastun förflöt med god öl och trevligt sällskap med de två nakna (mannen och den mörkhåriga kvinnan) som var kvar.
Efter ett tag försvann de båda och vi kunde ÄNTLIGEN prata fritt om våran upplevelse.

Det som fastnade i mina tankar var hur familjeförhållandet var uppbyggt mellan dessa fyra vuxna och två små barn, jag fick som inte ihop det riktigt. En lycklig man med tre fruar och två barn???
Killarnas tankar gick högt och klart över hur håriga alla var på mittpunkten av kroppen.
Så nu hade vi fått igång disskutionen om behåring. En härlig disskution som jag önskar att jag kunde lägga ut här, men det var lång och skadad så jag avstår.
Vissa tyckte ialla fall att den ena av kvinnorna kunde iallafall kapa av så att det inte flög med vinden när hon gick. Jag höll kanske med litegrann där. Även fast jag försvarade de andra på ett herdervärt sätt...

Efter bastun hade Magnus träffat gänget och samtidigt gjort klart för sig hur familjestatusen såg ut!
Han var stolt och nöjd när han förklarade att den mörka och mannen var ett par och de två blondinerna var ett par. Barnen hade de en var av.
Sen var de fantastiskt nöjda över att kunna sprida detta vidare till de som missade våran fina bastu-stund, att vi minsann hade bastat med två flator...

Men sen.... efter middagen, snabbt medbjudna av Magnus, så sällskapade paren oss till karaoken.
Och där! Där sitter den ena blondinen och är otrogen med brunetten...
Nehej, det var bara Magnus som hade missat en sån enkel uppdelning som att familjerna bestod av;
Blondin+brunett+barn
Blondin+mannen+barn

De flesta var ganska nöjda av att få ta del av deras liv ett tag.
Förutom de som var nere i bastun, de har numera skräck för stora buskar och ärligt talat så tror jag inte att upplevelsen av att ha fått se lite flat-kyssar väger upp för vad de känner för deras stora buskar.
Speciellt inte för Magnus, som blev SJUK av busk-bastun!


Kommentarer
Dagge

Bastu är fina grejor det! Med eller utan buskar. Varmt o gott o man får svettas utan att slita ont;-)

2010-04-01 @ 07:27:50
Huskatt

ha ha ha, buskis så här till helgen :D

2010-04-01 @ 14:25:13
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Mikaela

Dagge; Du har så rätt så, men ganska lönlöst utan en kall... eller hur?!



Katten; Ja, och för vissa...buskis livet ut...:)

2010-04-02 @ 06:04:40
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0