Övninslarm, riktigt larm och lite dagis

Då laddar vi för veckans sista inskolningsdag på dagis för Linus.
Weehoo vilken tråkig inskolning ur föräldra-perspektiv...
Synd att min Preparand-utbildning börjar nästa vecka så att jag inte kan sitta där då som ett fån, bara för att vara där OM det skulle bli problemos......

Igårkväll hade vi stor övning. Trafikolycka där en lastbil hade vält och läckte giftig gas. Det hela utvecklade sig att bli en Kem-olycka vilket innebar att bara kemdykare kunde befinna sig "i smeten".
Befälen frågade om jag ville ta kemdykningen men jag valde att avstå för att kunna följa i hela förloppet på sidan av. Kemdykarna är ju upptagna av den uppgiften endast och jag kunde nu följa alla delarna av förloppet i en kemolycka.
Tillbaka på stationen så var det till att spola av slangarna och dräkterna, det  var en skitig kväll i delvis lervälling.
När några av oss rengjorde andningsskydden så gick ett befälslarm.
En villabrand i Lit. Dom behövde våran tankbil, så ett befäl och Peder åkte iväg för att bistå Östersund och Lit som redan var på plats. Jag hade velat åka, men jag fick ju följa med på ett befälslarm  förra veckan så det var väl bara att inse att det var Peders tur....
Känns dock som att han drog vinstlotten med villabrand och jag nitlotten med en soteld...:-)


Kommentarer
Fisken

Ja jag anser att det är en vinstlott så länge det inte brinner i MITT hus så... :-)

2009-10-23 @ 08:28:19
URL: http://dumbas.blogg.se/
Mikaela Larsson

Precis! Nu ser ju jag detta ur en utbildande synvinkel. Klart att familjen i huset kanske hade sluppit se sitt hus brinna ner...

2009-10-23 @ 09:02:21
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0