18 eller ej???

Jag har kommit på mig själv med en konstig grej.
Många utav de som köper snus eller cigg på hotellet ber jag om leg på. (Mmm, så hård är jag)!
MEN, jag vet egentligen inte vilket år det minst måste vara för att personen ska vara 18 år!!!

Och hur går då detta ihop?
Jag resonerara som så att man ser på sättet som personen ifråga lägger fram leget på, om den är 18 eller inte...
Säger dom stolt; Javisst varsågod! Då är dom ganska nyblivna 18-åringar.
Tvekar dom när dom lägger fram det så är dom INTE 18, men gör en chansning på att jag är helt pantad och inte fattar nåt.... (har inte funkat hittils).
Drar dom resan om att det är glömt hemma är dom också ute på lögn-tåg.
Och säger dom att dom kan ringa upp mamma så att hon kan berätta ålder så är det också fejk. Då hoppas dom att man inte är så dum att man går med på det. Men det gör man! Och numret går (givetvis) inte ens till lilla mamsen. För mamsen har ju inte godkänt barnens nikotinbehov.......


Jag säger då det, dagens ungdom.....


Kommentarer
Stefan Falkelind

Fast du kan ju lätt räkna ut när de måste vara födda för att vara 18.

2009-11-15 @ 01:03:09
URL: http://falkelind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0