Skidtur med olika hinder

Åh herregud, det här med skidloppet... jag hade verkligen ingen aning om hur långt det är.... Det är långt, speciellt för oss som aldrig har åkt långt förut. Men har jag sagt att jag ska göra det så ska jag göra det också. B säger att det är väldigt bra för en som inte har åkt förut att åka loppet under 1.20, det är OK att åka det under 1.30. vad säger ni som kan, A M vad ska jag åka 16,5 km för att det ska vara godkänt för en rookie?
Igår plöjde jag och B igenom torvalla och spikbodarna med omnejd under 2 timmar, fasiken vad mysiga skidvägar det finns, annat än Aspås skogar det! Sen fick vi middag hos Pappa Staffan, korv vart det! Gott, och vilken lyx att slippa laga mat på hela helgen....

Och till er som var ute i skogen igår så var det inget farligt som hade hänt, det var inte därför som det skreks och skälldes i intervaller, det var bara B som skulle lära mig att åka skidor. Och vissa stolpskott som inte kunde hålla reda på vilket håll som man skulle åka åt. "Det är ju bara rekomenderad åkriktning" sa B i killens försvar. Får se vad han säger den dag han krockar i en kurva med nån som lever på rekomendationer.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0