OK ????

En helt vanlig konversation på dagis, utspelar sig denna morgon när en pojke spelar fotboll;
Jag: vad hårt du sparkar
Pojke: jag vet
Jag: ska du bli fotbollspelare?
Pojke: ja, jag ska bli bäst
Jag: bättre än Zlatan?
Pojke: mycket bättre än Zlatan. Bättre än Brasiliken också!
Jag: ?jaha? Ok
Så reagerar jag när jag inte riktig vet vad jag ska säga, ett Ok sitter som verkligen fint i ett sånt ögonblick, kan betyda nästan vad som helst. Man vill ju inte bli idiotförklarad av en 4-åring för att man inte förstår vad han menar. Så, vad tror ni, menade han Brasilien (hela laget) eller en speciell brasilian?
Men ta till er nu för detta är verkligen ett bra tips när ni inte riktigt är med på noterna, OK!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0