Inför kvällen

Nu är jag glad, jag har varit och shoppat. Ingen storshopping men ändå, det är det lilla som gör det numera. Ett par jeans till moi och ett par fårskinnstofflor till Wille för att överleva sitt hems kalla golv.
Jag och B ska ju ut ikväll, Harrda ku harrda geit på Marité. Vet egentligen inte nåt alls om dessa män förutom att jag hörde att den fantastiske HP Burman var med på tiden det begav sig, och det var väl allt som behövdes för att jag skulle hänga på. Så ovärderliga Fammo Saga kommer och är med pojkarna medans jag och B tar kvällen ledig.
Här kommer även jeansen in i bilden, när man bara är hemma jämt, som jag, så är det ett glädjerus att få "gå på lokal" som Frida skulle ha uttryckt det, på krogen för oss andra! Men då uppstår ju även problemet att jag ju inte har några kläder för detta ändmål, och en bra ursäkt för att köpa ett par jeans har helt naturligt infunnit sig.


Kommentarer
Frida

Blev det nån styrdans på lokalen månne? Man ska vårda vårt fina gamla språkliga arv!

2009-01-05 @ 22:47:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0