Ny underbar bekantskap

Prästen har lämnat hemmet! En väldigt rolig bekantskap. Hans besök klarade sig precis under tvåtimmars-strecket, 1.55 stannde klockan på. Tankarna gick väl lite att vi skulle gå igenom vem som ska säga vad, vem som ska göra vad, turording, bestämma psalmer... på ca 1 timme skulle man kunna gissa på. Och det tog faktiskt ca 1 timme. Det tog även ca 1 timme att innan vi kom igång, dra hela Krokoms historia, kolla klipp på Youtube, snacka skidorientering, Intersport´s historia, vedhuggning, a-lagare och förståndshandikappade.... I can go on... Han hann med att påpeka Linus likhet med ett skinhead, att det är tur att avdankade a-lagare kör bil nykter och att förståndshandikappade är duktiga på att hugga ved, även om det blir lite som när... Ja, förståndshandikappade gör det!
Tyvärr brast mitt fokus litegrann och jag höll på att bitvis brista när  vi gick igenom psalmerna. För varje psalm så skulle han sjunga minst en vers, ingen som bad om det utan han högg så gärna in så.. Och som han tog i !!! Här sjöngs det för kung och fosterland, lika ihärdigt och engagerande i varje psalm, varje sekund... Det var som att livet hängde på dessa små smakprov av psalmer. Vilken kyrkoherde vi har!

Jag är glad att jag har fått träffa denna härliga präst med, måste vara, en av svenska kyrkans vassaste tungor. Längtar till dopet Kyrkoherden!

Det här kan bli kul Linus......


Kommentarer
Anonym

ihjärtpaketet låg det en mascara.en helt ny från colllistar.bryn joxet hämtade du ju hemma os mig.kram

2009-02-18 @ 22:33:59
Mikaela

Mäh, jag har ju velat sparat det fina paketet och inte vågat öppna det.... Du är lurig du....

2009-02-18 @ 23:33:55
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Hannah

Haha, jag tycker den där "prellen" verkar passa er utmärkt, behövs en som kan ta lite plats!! ;)

2009-02-19 @ 01:57:37
A M

Hej på dig! Vilken skön prälle du verkar fått tag i..! Här i sydkorea är de inte kul.. så jävla dåligt skytte.. men men stafett på lördag sedan hem på måndag! Längtar efter er! Då måste vi ta en tur på storsjön! Kram på er

2009-02-19 @ 03:40:36
Mikaela

Ja ni flickor, han får ta all plats han vill denna man....

Och Miel... jag LÄNGTAR till en tur på isen, och dig!

Puss på er

2009-02-19 @ 09:49:24
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Bullran

Hehe grym präst :D

2009-02-19 @ 10:46:26
URL: http://debbiedoll.blogg.se/
Teresen

En skolavslutning utan prellen "Micke", är ingen skolavslutning. Han är så bra. Vilken ttur ni hade som fick honom, trodde att han bara var på Rödön.

2009-02-19 @ 11:37:55
Mikaela

Jag tror dig Terese... Jag ÄR glad att vi fick just honom. Han pratade om dig också... Kram

2009-02-19 @ 11:44:26
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0