Hemma igen

Nu har jag hunnit landa i huset igen efter en morgon med uppvak i Hallen hos farmor. Middag, kvällsfika och frukost serverat, tack Saga.

Pojkarna fick mysa i samma säng

Nu har jag hunnit igång med eldning i vedspisen, hämtat in ved, handlat mat, packa upp en väska och packat upp en tokvaken Linus. Denna vecka har ett "problem" uppenbarat sig för mig, min son vill inte sova på dagarna. Och det är ganska skönt vill jag lova när han sover sina timmar på förmiddagen och eftermiddagen, det hinns mycket då... Men Linus har nu kommit på att det inte riktigt är hans melodi, så vad gör man.... Så länge han bara skrattar som han nästan alltid gör så kan man ju gilla läget!

Vi hann ju med semlorna som jag lovade Wille igår, en ovanligt stillsam Wille som gick på kondis. Han sprang iof iväg en sväng och då jag undrade vad han skulle göra så sa han att jag kommer strax mamma. Jag undrade igen vad han skulle göra och då berättade han att han skulle bara gå och hämta en chokladboll! Pedagogiskt och lugn sa jag att man inte bara kan gå och hämta sig en chokladboll utan man måste äta upp den semlan som man har och helt utan tjafs så gick han och satte sig igen..... mina tankar om vad som var galet gick på högvarv..... Allt löste sig dock senare då min lilla huligan var tillbaka i gammalt slag igen.

En stillsam kille.... väldigt ovanlig syn...

Så fick jag ju mig en tur i Hallens elljusspår igårkväll... Tre varv á 2,2 km sen var jag döless och gav upp. Hämtade B där han var på jobb och blev bjuden på efterski innehållande tårta och kaffe, så de tre varven var ju inte helt förgäves...

Nu ska jag ägna "den vakne" lite tid innan vi måste bege oss ut igen för mycket snöskottning, snön öser ner över oss!

Måste förresten tillägga att igår ökade mina besökare med tre gånger så många besökare som en "vanlig" dag i bloggen, välkommen hit ni som stannar.... Glad vart jag ialla fall över detta!


Kommentarer
mammabecka

Åh, tack detsamma!

Stora kramar :-)

2009-02-05 @ 10:47:44
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
LillaSyster

Åh vad söt dom är pojkarna! saknar er så mkr <3

men nu e kl 4 och jag har nyss kommit hem frå jobb så nu ska jag sova!

Puss och god natt!

Jag Älskar Er <3

2009-02-06 @ 04:18:35
URL: http://josefiinelarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0