Loppet

Jo, det var ju det här skidloppet som jag åkte i helgen.... Tina efterlyser info denna gång.
Det gick skitbra! Yes, det är sant, jag är jättenöjd. Jag har dock insett vad skidåkare menar då det är "svåråkt", det var ju skittungt i Åsarnas skogar. Det är ju tydligen när det snöar som det blir svårt att glida och snöade, det gjorde det konstant hela dagen.... nästan så att man fick staka sig i utförsbackarna... herregud, då är det tungt.
Det som slog  mig med denna tävling var att det var så mycket mer folk och mer som ett evenemang än förra helgen, detta var det lite drag i. Började med killarna i starten som stod bakom oss och försökte få igång startfältet, tyvärr var det många som tog denna tävling på allra största allvar som inte riktigt hade vett att uppskatta denna uppsluppna stämmning..... De uttalade även att det fanns Jäger på prisutdelningen, så redan där vart jag extra taggad att snabbt komma i mål....

Stämmningen var på topp i Åsarna

Servicemannen in action

Nöjda målgångare...

Sen var det några timmar till prisutdelning och afterski så vi passade på att åka och kolla vad Dollarstore var för ställe. Och det var väl lite som man anade, det fanns ALLT, mycket skit, men ändå allt. Och hur kul är det inte att flyta runt på ett sådant ställe....?
Sen åkte vi till afterskin och jag fick Jäger, enligt mig en av de godaste dryckerna som uppfunnits. Det var GOTT och VÄLFÖRTJÄNAT! Där vann jag ett pris i utlottningen, en grå pikétröja i herrstorlek L. Tack ICA-Loppet!
Sen spelade ett sött litet band där medelåldern låg på ca 14 år skulle jag tro, kanske 15. Men sött var det!

Så sammanfattat var det en bra dag, jag vart bara arg en gång (då är inte gångerna som B retade gallfeber på mig inräknade) och det var när några människor stod vid en vätskekontroll och upptog båda spåren, för att dricka! Då vart jag lite irriterad. Men jag var duktig och tänkte mycket på vad B och Tord sagt om att det gick åt alldeles för mycket energi på att reta upp sig. Så jag slog bara till staven på en av dom och sa att dom stod jävligt dumt till där. Sen åkte jag vidare och hade inte förlorat så mycket energi. Jag var stolt över mig själv och även om B skämdes lite så tror jag att han också var lite stolt över att jag tog det så bra.....
Nu är det bara en tävling kvar i vinter, Krokomsturen om två veckor. 2,5 mil!!!! Så långt har jag verkligen aldrig åkt förut. 2.5 mil, det är långt det!

Vilken gudasänd dryck...

"Blåa" mannen i bakgrunden är världens sötaste spårgörare? Tomas Wassberg!

Det lilla söta bandet...


Kommentarer
Tina

Hehe jo du är riktigt internationell nu :) Är mäkta impad av ditt skidåkande. Vilken kämpe!

2009-02-09 @ 12:06:18
URL: http://debbiedoll.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0