Hur svårt kan det va?

Ibland undrar jag EXAKT hur svårt det kan vara för en vuxen man, i detta fall en som bor under samma tak som jag, att lyssna, lägga in innanför pannbenet och agera???
För det känns som en rätt simpel uppgift men i praktiken verkar det vara lika svårt som för Fredriksson att vinna en världscupseger...

Idag handlade det om barnens kläder.
B har en förmåga att sätta på Linus för små kläder. Och det må väl vara hänt, OM man inser fakta och tar av det lilla tighta plagget.
Nej istället får plagget sitta på.
Jag påpekar "lite" grinigt nåt om stackars barn som måste frysa ben och armar av sig för att pappan inte orkar byta ut kläderna. Samtidigt så ber jag B att ta bort dessa plagg som han har sett är för små, nästa gång det ska vikas tvätt.
Och visst, det skulle han ställa upp på att göra.

Och vad möter mig då i byrån när jag öppnar lådorna..... Fanskapet som är för litet och som B lovade att ta bort nästa gång han återsåg det... Ihopvikt och redo att användas igen!!!

Nu kan man ha tur och göra denna upptäckt på eftermiddagen och biverkningarna kan kännas hyfsat hanterbara.
MEN det kan också  vara så jävligt att detta inträffar på morgonen och det vet vi ju alla vad det innebär.... en hel dag åt helvete.....


Så vad gör man?
Jag vägrar ju vara en sån där fantastikt perfekt mamma/fru som snällt säger att det gör inget, nu tar jag ensamt ansvar för detta så att det blir PRECIS som jag vill...
NEJDÅ
Det ska funka precis som jag vill även om B gör jobbet. Jag tänker INTE ta ensamt ansvar för att tvätta och vika och lägga undan.
Då slutar detta ganska snart i att jag har ensamt ansvar för hela jä*la hushållet...
OCH DET FÅR BARA INTE HÄNDA!!!!!!

Och gilla läget.... Hur jävla kul är det???


Kommentarer
Herr B

Ju närmare döden vi kommer i detta liv, destå mer av Alzheimer-light får man. Det kommer du oxå att märka! Sorry...

2009-12-17 @ 18:03:09
Dagge

Man begåvas med flexibelt minne ibland och flexibilitet var väl nåt bra va? Hmm..var du rödhårig sa du? ;-)

2009-12-18 @ 10:46:57
Carro

Fyfan 27 år och redan bitter

2009-12-18 @ 12:47:40
Mikaela

B; Light??? Hmmm...



Dagge; STOLT redhead..;-)



Carro; HiHiHi... hur ska det då bli för dig när du har två ungar och en man i, och jag citerat dig, PENSIONSÅLDERN....:-)

2009-12-18 @ 19:19:52
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0