You get old waiting.....

...som min gode vän och austronaut Richard Linnehan en gång sa till mig.

Fuglesang kom inte iväg imorse men nytt försök görs redan morgonbitti igen. Regnet och vinande blixtar var anledning till avbrottet, men som sagt det finns ett sk. fönster imorgonbitti igen.
Har suttit här på morgonkvisten och följt med i förberdande av uppskjutande och uppskutandet av uppskjutandet.
En sak slår mig dock;
Förra gången som Fuglesang åkte på sin rymdfärd var det ett himla ståhej i svensk TV om resan. Och jag undrar, om man lyckats ta sig upp en gång, är det inte lika intressant att följa honom igen då?!
Denna gång var det i pricip inga större uppsamlingar av människor som kommenterade och visste olika saker om uppskutningen och resan.
Har sverige tappat intresset för vår svenske astronaut?
För rymdnördar som jag vill ju även denna gång kunna sitta uppe hela natten för att följa med i flera timmars snack innan och under uppskjutet. Speciellt denna gång då, till skillnad från förra, uppskjutet var på morgonen svensk tid, då man inte behövde offra en natts god sömn för att man har ett intresse som sker under de svenska nätterna......

Imorgon provar vi igen, och snälla sverige.... lite TV-tid kan ni väl offra lite vettigt rymdsnack....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0