Vad är jämställdhet?!

Läste imorse i ÖP om att svenska män var bäst i nån jämställdhetsundersökning.... Det tror jag det om de alla lever med svenska kvinnor.....
Kan inte detta handla lika mycket om att svenska kvinnor är jäkligt lata, förfinade och väldigt måna om att inte jobba för mycket??? Då måste ju männen ta tag i allt där hemma som frugan skiter fullständigt i, förutsatt att han inte VILL leva i en svinstia.....
Och de kvinnor som lyckats kläcka ur sig en skock med småttingar, ja dom lär leva på det tills dom dör. I de flesta situationer då mannen ifrågasätter varför han gör allt så är det bara att påminna om de 9 månader hon gick och konkade på, helt plötsligt, HANS UNGAR... och det 9 månader+ nåt halvår till med ammnning som hon fungerade som privatchaufför och minsann aldrig själv fick njuta av ett glas rött.... inte ett dugg bitter!
Sen finns det ju de lyckliga männen som fick tag i en kvinna av lite äldre årsmodell. De män som kan komma hem efter jobbet och bli servade med en kall framför sporten medans de funderar på vad de vill ha till middag imorgon och till snacks under kvällen. De som inte vet vilken knapp som är av/på eller dra-in-sladden-knappen på dammsugaren.
Det är såna män som får beröm för att de lyckats ta av locket på en soppburk och värmt det i micron.....


Nej, jag gör inte heller många knyck i onödan. Herregud jag har ju kläckt två kids! En lat jäkel som bara petar mig i naveln, gör allt för att slippa jobba och mest sitter på arslet och väntar på att bli kungligt behandlad..... det är jag det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0