Ljudfyrverkeri.....

Jag funderar lite över ett fenomen som jag har tänkt på ganska länge och som idag har blitt bekräftat.....
Problemet äldre människor har med att hålla tätt i 2:an......
Jag har tänkt på detta när jag umgås med min mormor, Ollol, 85 år. Så fort hon reser sig från en stol så sprakar det till uprepade gånger i baken på gumman. Jag har väl tänkt att hon äter ju faktiskt mycket sånt som sägs orsaka dessa ljud-intervaller, och att hennes mage kanske är lite väl känslig...
MEN NU.... nu har jag varit på 75-årsklas där majoriteten av vännerna var runt 70-80 strecket (svårt att avgöra) och jag hör samma inervaller runtomkring mig. Med jämna mellanrum så reser sig nån av tanterna och jag och min omgivning får uppleva detta makalösa ljudspel....
Och i en samlimg som denna där flera lyfter och sätter sig vid bordet samtidigt kan detta reslultera i rena rama orkester-stuket..... Fantastiskt!
Och inget fel i detta, det är ju jättebra att systemet fungerar i dessa härdade, välmående kroppar.
Det jag funderar över är att INGEN, NÅGONSIN tycks veta om vad som sker! och jag undrar då om det beror på att
1, dom inte känner att det kommer
2, dom inte hör att det kommer
3, dom är helt övertygade om att omgivingen inte hör
4, dom är helt enkelt så coola att det inte är något att bry sig om... alla fiser vi väl!!!

Jag önskar verkligen att jag kunde dela deras uppfattning om detta, om det är så att det är nr. 4 som är det sanna....
Jag själv är den som skyller på det barn som är närmast när olyckan är framme....
Det andra som jag tänker på är att dessa äldre människors ljudspel ALDRIG luktar...
GOD BLES THE OLDER PEOPLE!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0