Fetmans besvär....

Jag sitter och tittar på en dokumentär om feta människor. Jag gillar dokumentärer.
Men jag tycker så synd om dessa människor som uppenbarligen har en hel del problem.... Visst vill de väl vara så där smala och fina som de säger när de pekar på en bild av Britney Spears, men när beroendet är minst lika stort som hos vilken alkoholist eller narkoman som helst så har dom det tufft.....
Det är tufft även fast dessa människor bor på en institution för feta människor där de lever ett liv med att få hjälp att rädda deras egna liv, av människor som är utbildade för denna sak.
Ändå verkar det inte som speciellt många någonsin kommer därifrån och jag kan inte låta bli att undra om det beror på grundaren, denna otroligt snygge doktorn som under detta program sagt och påpekat saker som gör att man undrar om han inte ibland föraktar dessa människor.... Kan det vara herr snygga grundaren/chefen som sätter käppar i hjulen för dessa feta människor? Kan det bli så fel?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0