Skidskytte

I helgen avgörs SM i skidskytte i Östersund, men det är inte allt inte.... Det ska även bli alternativa skidskytte-SM imorgon. Och jag ska vara med! 
Egentligen bara av en anledning... för att se hur svårt det kan vara. Jag måste ju veta om jag med gott samvete kan fortsätta att sitta framför TVn och förbanna dom som skjuter miss efter miss. Det kanske är dags att byta yrke om man inte klarar av att förvandla  de 5 svarta prickarna till 5 vita.... Behålla sporten som en hobby, för vem bryr sig om man suger på sin hobby egentligen..... men på jobbet... där måste man leverera!
Hur svårt ska det va, som Bengtzing säger!.
Eller är det kanske lite svårare än så??? Detta ska jag kolla upp imorgon!

Detta bestämdes tidigare i veckan när Tord Wiksten (min skidguru) ringde och frågade om inte jag och B skulle vara med och åka, och inte tackar vi nej till sådana inbjudningar!
Så B skulle åka 2 kilometersrundan och jag 1 kilometersrundan, men pga min sjukdom så får jag nog inta position på loosersträckan 250 meter..... Jaja, vad är alternativet? sjuk för resten av våren eller att inte åka alls?! Nä, jag väljer att åka med gänget som har beställt 10 par vallningsfria skidor, för att det är lättaste när man inte har åkt skidor förut.....
Sen ska man sjuta 5 gånger och åka varvet 5 gånger och sen är man klar!
Stor applåd tiil Tord för fantastiskt initiativ!!!

Och vem vet... kanske ringer självaste herr Wolfgang upp och nästa vinter får spenderas med Miel i Ropholding och alla de andra svåruttalade småbyarna!!!!



Vems plats ska jag ta tro? Aco börjar väl bli lite till åren......


Kommentarer
Terese

Lycka till!!

2009-04-03 @ 13:38:06
Mikaela

Tack kära du! Direkt från hjärtat va...?!

2009-04-03 @ 13:53:34
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
David

Hoj hoj Mikaela! Kul att du slira förbi receptionen mitt i natten o kolla läget, alltid trevligt o tjöta lite. Har svårt o tänka mig att du kan va en elak bitch när du jobbar men jag ahde väll tur som lärde känna din "bra" sida ;) Känner föresten hon te vänster på bilden ovan lite grann, simma lugnt nu schlager pinglan // David/nattreceptionisten nr1 ;)

2009-04-04 @ 04:07:15
David

Hallå igen Mikaela! Du kan inte gissa vem som precis slira in på hotellet, mannnen med tidningarna! Jag hälsade från dig o han fick allt ett leende på läpparna o hälsade tillbaka till daj ;) //David

2009-04-04 @ 04:15:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0