Nya framsteg... och några bakåt!

Då var den jungfruturen gjord..... min rullskidkarriär äro igång!
Fast karriär och karriär skulle jag väl inte kalla det, mer som ett friskt försök att inte förvälla. Kanske lite så som Fredriksson borde se på sina år i spåren....
Jag började igår med att prova att stå på "skidorna". Vet inte varför men helt plötsligt så var halva grannskapet samlat. Till och med brandmanna-Magnus som är nykär och därmed halv-borta från jordelivet var där.... Kan kanske bero på ett vad som pågår bakom  min rygg om när Mikaela kommer hem med trasiga ben i kroppen..... Jag vet inte!

I vilket fall så klarade jag av en timmes rullskidåkning utan blåmärken eller trasiga ben idag och det är jag lite nöjd med må jag sticka ut hakan och säga. Är dock övertygad att detta nya "intresse" kommer att kosta mig en eller annan kroppsdel förr eller senare.... Men det får det vara värt när alternativet stavas löpning och står för allt det jag tycker är tråkigt innehållande en trottoar, landsväg eller skogsstig.
Så jag kommer kämpa på med detta jag, tills någon form av invaliditet sätter stopp för galenskapen!


Förövrigt så är Fredriksson petad från landslaget. En chock? Nej, känns mer förvånande att det hände först nu....
Som den kloke Gunde kommenterade det; "Han har inte presterat enligt kriterierna...." 
No shit Sherlock!

Ännu mer förövrigt i följetongen Försvunne Jimmy. Han kan ha hittats. Mer info imorgon.

GOD NATT


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0