NY VECKA, BARNLEDIG OCH TOMAS RAVELLI

Kors i taket, det kommer ett andra inlägg !!!
Nu har det hunnit vara helg och halva första dagen av en ny arbetsvecka avklarad. OK, nu tänker ni, är inte du mammaledig....? Och jo, det må heta så men detta är lika mycket arbete som om man tex jobbar på en sportaffär...... Men just nu har jag lunchrast. Jag måste ju oxå få ha raster på dagarna och just nu så sover pojkarna. Och vad gör då denna nyblivna geek...? Ja just det...bloggar.

Hade en fantastisk lördagskväll tillsammans med den fantastiska människan som jag lever med. Jag tycker faktiskt att det är dags att han får bli presenterad vid namn, Bertil heter min kära.
Bertil var ialla fall inbjuden till Jämtland/Härjedalens Idrottsförbunds 100-års jubileum. (jag ska vid ett annat tillfälle berätta varför just han var inbjuden, men karln har faktiskt ett VM-guld i bagaget). Men detta kan vi skratta åt vid ett senare tillfälle....En ledtråd, sporten är lite komisk, och för många en nyhet och mycket obegriplig. Men bäst i världen, det var han, min karl.
Vi hade fått barnvakt och hundvakt och klänningen var fixad, morsan skulle på kalas!!!
Vi delade på en vinare innan vi åkte in och kom dit på ett topphumör. Väl där så sa Bertil att jag var finast på stället.....men det är klart att han säger så, han vill ju behålla mitt goda humör hela kvällen. Men efter en genomgång av stället och gästerna så kan jag konstatera att jag faktiskt var finast på stället......
Men det allra bästa på hela kvällen var att jag fick tillfälle att berätta för självaste Tomas Ravelli att jag 1994 döpte min och syrrans EREMITKRÄFTOR till Brolin och Ravelli. (syrran ville absolut inte att hennes kräfta skulle hete Ravelli, min var Brolin, men den största bestämmer ju, så Ravelli vart det.) Den riktiga Ravelli sa ialla fall att det var det finast han hade hört nån gång.
Är det inte nån fler med mig, som nån gång har önskat  att göra eller säga något som får en annan människa att aldrig glömma "den där som jag träffade en enda gång i livet". Jag tror att Tomas Ravelli aldrig kommer att glömma hon som döpte en ermitkräfta efter honom.

Oj, nu låter det som att lunchrasten är slut, får bli nån sorts fortsättning en annan gång.....
That´s the life of a housewife....

Älsake Bertil


Kommentarer
Anonym

bra skrivet och roligt även denna gång, du får börja skriva varje dag tycker jag. hoppas allt är bra med dig och prinsarna, puss dom från mig! Saknar er ! Puss

2008-11-18 @ 08:51:00
URL: http://josefiinelarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0