Frukostrast

Jag tyckte jag var så duktig som hade bloggat varje dag, så kom ett riktigt snedstag igår. Men nu är jag tillbaka.
Min och Willes kladdkaka vart kanon. Nu har ju iof Wille en lite skev syn på det här med att baka. Han vill vara med och röra och hälla alla i möjliga ingredienser snabbt som attan så att smeten blir klar FORT. Sedan får mamma inte hälla i hela smetan i formen, för Wille måste ju äta smeten.......det är vad baka är för Wille, att äta smeten. Själva kakan när den är klar vill han sällan äta. Men det är klart att jag förstår honom, smeten är ju det bästa. Nu tycker jag ju inte att all smet är god, medans Wille verkar tro att bara det heter smet så är det gott. Ta bara pannkaks-smeten som han ska äta varje gång, den kan man ju inte tycka är god. Jag kanske ska prova att döpa om den så får vi se hur god den är då. Ikväll är det ju dags, pannkaks-torsdag. Då ska vi "koka" pannkakor i massor som Wille säger.

Wille innan det "bruna" har kommit i.

Har fortfarande inte fått Herr B att ta fram däcken så att jag kan träna lite dragning med Waldo. Och nej, jag kan inte ta fram dom själv. Dom står nämligen ute i förrådet och jag tror ju att i alla förråd så finns det råttor (ja, möss då) och Mikaela skulle antagligen inte bli som folk igen om jag kom på en sådan varelse. Så jag väntar tålmodigt på herr B.

Nu tror jag att jag ska ringa till Gerd, det var ett tag sen nu. Gerd är min döda farfars syster. Hon bor i Hudiksvall och vart änka för ett och ett halvt år sedan och känner sig numera mycket ensam, så hon blir så glad när man slår en pling.

This is the life of a hiusewife....


Kommentarer
Josefine

söt han är min lilla prins! hälsa gerd fårn mig nästa gång du pratar med henne!

hoppas allt är bra mer er! ses nästa onsdag! Pussar och Kramar! <3

2008-11-20 @ 10:38:25
Herr B

Herr B kan intyga att kakan var god.

Herr B älskar sin familj och är spänd på vad Herr B kan utsättas för i nästa blogg.

2008-11-20 @ 15:14:57
pappa

Hälsa Ville och Linus här på GC är det varmt och skönt

2008-11-21 @ 11:26:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0