Dagen efter

Gårdagskvällen var jättetrevlig. Halv tolv var vi hemma igen, det är tur att barnen sover som stockar i bilen. Let´s face it, det var ju enbart för Jossans skull som vi åkte dit, för vilken vettig människa sitter och åker 2 timmar dit och 2 timmar hem för ett julbord!!!!! Jossan och hennes kompisar var som vanligt jätteduktiga, fast när man såg på några av flickorna så såg det nästan ut som att de ångrade sitt skolval lite......

Här har hon tagit ännu en "pause"....


Hela gänget samlat.....
Det var bara pappa Staffan som saknades men han ringde från Gran Canaria och har väl inte så mycket att klaga på där nere får man hoppas. 5:e kommer han hem.

Jossan berättade innan middagen att det var livespelning under julbordet, Magnus i ettan skulle spela. Och det gjorde han, vilken modig kille. För det är nog som modig som jag kommer att minnas honom. Det som kändes lite underligt var att han hade fått en spelning i Lofsdalen, man kan ju inte riktigt låta bli att undra vem som anlitat honom, de dövas riksförvbund kanske?! Detta kanske låter lite negativt men jag vill poängtera att det var en jättegullig kille, men kan man inte texter och inte säger ETT ord till publiken för att man är för blyg så kanske, jag sägar kanske, man ska fundera på om man inte ska hitta en annan hobby....

Bertil klarade bilresan med Carro bra tycker jag. Men det är ju tre barn som sitter där bak när hon är med, vilket liv!!!!!   När det var dags för hemfärd så åkte hon med mamma hem. Vi var ju tvungen att ha det lugnt så barnen kunde sova...
 
Jag och Wille målade naglarna igår, men för att B inte skulle få ett frispel (han blir orolig när Wille har målade naglar) så målade jag dom blåa, jättefint tycker han att det är.
Så det kanske var mitt fel att pojken som Wille blev kompis med på julbordet igår kom fram till mig och frågade om han fick bjuda flickan (Wille) på vindruvor.... Men med rosa tröja och nagellack så.....vem vet!

Nya kompisen och Wille, (lägg märke till de fina naglarna...)

Lite om gårdagen, nu är det dags för Linus att vakna
That´s the life of a housewife......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0