Lördag igen

Då var det ännu en dag då det inte vart något bloggande..... Gårdagen var inte Mikaelas bästa. En gammal demon kom dundrandes in i mitt liv igen, det är väl självaste f''n. Tänk att nån som inte ens borde få äran att uppta mina tankar kan förstöra så mycket, få mig på ett uselt humör och bara tappa all lust. Usch.
Sen ringde telefonen kl.. 02.30 inatt. Jag blir så nervös när det ringer på natten, jag tror alltid att det har hänt nåt jättehemskt.... nu var det Jossan som ringde och var jätteledsen så jag undrade ju såklart vem som hade dött. Nu var det "bara" exet Magnus som spökade igen, en människa som ingen i våran familj tyckte om. Han hade nog lite större problem han. Efter att mest hålla med i det som sas och be henne skita i Magnus för femtielfte gången (jag var ju faktiskt nyväckt...) så vart hon nöjd och pussade hej då. Livet i Hede är inte lätt.

Vaknade faktiskt 8.40 av oss själva idag, fort ner och ta ut Waldo på en promenix. Sen vaknade Wille 10 minuter senare, det är lyx när dom sover länge just en lördag. Lördagsmorgonen trogen så åkte risgrynsgröten fram ur kylen tills alla var mätta. Linus har äntligen fått flytta upp till oss vid köksbordet. Fyllde 4 månader igår och då måste man ju vara mogen att få vara med. Men några längre stunder orkar han inte sitta.

Ordentligt uppbullad...

Sen har det varit lek med Waldo ute på gården. Nu kan jag ha honom ute på gården utan att vara rädd att han ska sticka iväg, det är så härligt. Måste säga att jag är nöjd med de framsteg han gjort sen han kom hit. Tycker att både han och jag har varit fantastiskt duktiga.
Skottning hanns ju även med det... Sen gick vi in och åt pannkakor som blev kvar sedan igår, uppstekta "a la olloll".         Sen fick jag gå och lägga mig på soffan och vila lite, DET VAR LYX. Gud vad skönt det var.

Fick besök av en söt men snorig Wille....

Tydligen så funkar inte min mail, måste kolla upp detta. Lotta hade mailat men bara fått tillbaka mailen. Alltid är det nåt. Ska iaf rida imorgon, ska bli så härligt.

Nu kommer Wille och vill ha saft, har väl ledsnat på pappas legolek.....
That´s the life of a housewife......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0