Det närmar sig

Morgonte med B idag. Han ska faktiskt kompensera sitt kvällsarbete idag med att börja senare. Det tycker Mikaela om.
Vi vaknade allihopa 08.20 imorse, Wille ska vara på dagis 09.00. Så det vart liv i luckan när Wille skulle kläs på, ges fukost, Linus vaknade i samma veva, hunden skulle kissa och få mat, B och undertecknad skulle också kläs på. På något sätt så var Wille på dagis strax innan 09.00, det är vad jag kallar teamwork.

Jag vet inte om ni har uppmärksammat att det börjar smidas planer och bestämmas för den största återkommande händelsen årligen. Ja, julen är ju förstås här snart, men jag tänkte mer på MELODIFESTIVALEN! Åh vad det händer saker inför detta helgonförklarade arrangemang. Markoolio är ju klar för första gången. Kul tycker jag att det hade varit om det skulle ha varit så att Annas kompis Linda fick sällskapa honom. Har svårt att tro att det ska bli någon riktig schlager utan Linda Bengtzing. Det verkar ju tyvärr som att hon inte kommer att vara med iår. Snälla Anna, ring din vän och fixa detta!!!!!
Ytterligare ett orosmoment för vart detta, i grunden, fantastiska arrangemang är på väg är ju att det igår blev klart att Marie Serenholt är klar för festivalen. Ja, det är nog en del som undrar vem denna flicka är. Hon var som liten med i A-Teens och har nu på senare år kommit tillbaka på det enklaste sättet att få uppmärksamhet, hon fångade sveriges lilla kelgris Måns Zelmmerlöf. Och då vart det klart. Svårare än så är det inte. Eftersom  Linda nu inte kommer till startlinjen så kanske jag ska ta och fixa ihop mig själv med Idol-Ola så jag också får vara med och styra upp det här med en riktig schlager-låt. För det är ju det sorgliga numera, att det inte finns de genuina schlagervibbarna längre. Det är ju allt för ofta som nån rock eller pop-konsert. IN MED ÄKTA SCHLAGER, ALTERNATIVT FÖRSTÅS; LINDA BENGTZING!

Nu ska jag gå och vila lite, idag är jag värd det. Återkommer med melodifestivalen......
That´s the life of a housewife......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0