Surkärringar

Har precis suttit 33 min 28 sek med Louise? kan ha hetat något annat, från Lilla Svalan. En barnboksklubb som har börjat med ett skitbra koncept för att slippa dessa månadsböcker som annars kommer hem för att man såklart har missat att avboka ännu en månad....
Så jättebra tänkt då det nu ringer en kvinna som tar emot beställningen för ett halvår framöver då hon givetvis föreslår ooch tipsar om böcker, jättebra. MEN, jag tyckte mig ana ett litet uns av fientlighet de gånger hon föreslog en bok som jag inte delade hennes (säljande) entusiasm med. Och jag undrar, is this the way? Vatför inte bara föreslå en annan bok som om inget hänt, istället för att vi nu satt och tävlade om vem som på bästa sätt kunde dölja våra sur-och-bitter-kärring-syndrom, något som jag vann då jag inte lider av detta kärring-syndrom.
Detta slutade ganska vänligt eftersom två av böckerna jag beställde var hennes tips. Men hon hann ju givetvis surna till ytterligare en gång då jag inte visste vem Jan Lööf är. Tydligen en duktig tecknare som vunnit mycket priser för sina fina bilder. Jättekul för Jan, men det var själva fan att jag inte beställde en enda bok som Jan hade ritat. Jag är ju inte riktigt klok som inte väljer böcker efter vem som ritat och om de har vunnit priser för sina teckningar....... Skäms på mig. 
Och Lilla Svalan, jag ber er, be en manlig medarbetare ringa mig nästa gång.....

Fick påbackning av B för att jag avslutade förra inlägget på fel sätt, så här kommer det nu en korrekt avslutning.
That´s the life of a housewife......


Kommentarer
A M

Du skriver roligt Mikan! Kul att läsa vad som händer med wille och linus också! Jag snodde bilden på mig och linus och la ut den på min blogg, hoppas de var okej! Hörs! Kramar

2008-12-10 @ 17:05:07
URL: http://annamarianilsson.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0