Invigelsen i bloggvärlden

God morgon. Jag satt och funderade litegrann på hur jag kom in på det här med bloggen från början. Jag menar, jag hade läst en blogg tidigare, en gång.
En natt för ett halvår sedan då jag 03.30 satt på jobbet och väntade på mitt sista incheck, en man vid namn Peter Siepen. Jag minns även hur jag hade lovat min kollega att på morgonen berätta vilka kläder han hade på sig. Tror det var silverbrallor, rosa skjorta, brun skinnjacka och två hattar. Papegoja i ena örat. Men hallå, hur ska jag kunna minnas nåt sådant... Sa jag att han hade två hattar på sig?
03.30 kom då denna fascinerande man in på hotellet, rusade fram till våran smyckesmonter och kärleksförklarade de färgglada, storkulade? armbanden som han sedan köpte två av. Sen stod han och berättade om sina resor, sitt liv och sin kropp för att, alltid på något sätt, lyckas komma in på ämnet smycken....
Och sen frågar denna "man" om jag bloggar. Blogg? nu var jag tvungen att fundera om jag bloggar... kom ganska snabbt på att jag ju knappt visste vad blogga var och tänkte att vad ska hända nu, vi som hade haft det så trevligt, skulle detta vara över nu? Jag kan ju inte ens ursäkta mig med att jag läser andras bloggar. Bestämde mig dock snabbt för att säga som det var för att inte fastna i nåt främmande ämne utan att kunna ta sig ur på lämpligt sätt. Så jag stålsatte mig och sa att nej, jag varken bloggar eller läser bloggar, jag vet KANSKE  vad en blogg handlar om.... Denna herre tyckte då att det var ju fantastiskt, då kunde ju han visa mig! Så där stod jag, mitt i natten ensam med Peter Siepen och lärde mig hur man bloggar och läser bloggar. Och där kom min första, och innan jag själv började blogga, enda bloggupplevelse. Och så här i efterhand, vem hade varit bättre lämpad än fantastiska Siepen att ta min bloggoskuld......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0