Katastrofen nära

Då ligger Wille i sängen och sover gott efter en god avslutning av dagen med Nalle Puh. Jag älskar hans nya snabbinsomningar, det går så fort och han är sådär skönt trött.

Mitt i Bolibompa så höll en katastrof på att äga rum i Krokom. Jag hade glömt bort att glassbilen kommer idag så jag satt i godan ro och mjölkade Linus brevid en Bolibompa-tittande Wille då den berömda blåa bilen spelade utanför vårt hus. (Japp, varannan måndag, alldeles utanför Larsson/Nordqvist dörr).  Nu vart jag tvungen att ta fram kapasiteten igen. Wille ville ju ha glass så jag bad honom att skynda sig på med skorna och springa ut och be dem att vänta. Och ut sprang hann medan jag gjorde iordning  Linus men likförbannat så såg jag den blå bilen åka iväg. Ut genom dörren för att höra en stackars hjälplös gråtandes tvååring vara förkrossad, samtidigt som jag ser den blå bilen komma backandes. Hon hade sett honom i backspegeln! Tack snälla söta flicka som kom tillbaka till denna lilla pojke och räddade hans kväll. Och tack för den fina julklappen han fick av dig. Och så lätt kan en mammas hjärta brista och läka inom loppet av en minut.

Tog faktiskt en goding till mig själv. Så nu ska jag plocka fram en Center-strut och mysa med Linus. EFTER ett skitbyte känner jag nu......fin tajming som vanligt!

That´s the life of a housewife.....


Kommentarer
Caroline

Carro längat efter Will men snart är det mini jullov o då kommer jag

2008-12-15 @ 21:39:01
URL: http://debbiedoll.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0