Tankar om nyår

Sitter och funderar över fenomenet nyår! Har som aldrig någonsin förstått hysterin med denna natt. Visst är det fint med lite fyrverkeri och att man överlevt ännu ett år är ju fint, men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är en kväll som alla andra. Varför ska man ha klänningar, mat och fester som alla ska vara värre än de andra... nej, vill jag vara extra fin eller äta god mat med vänner så kan jag göra det när jag vill, december eller mars....
Så på onsdag så kommer Mikaela som vanligt att vägra stora nyårsfester. Med största sannolikhet mysa i hemmet med lite rött (alternativt champagne för sakens skull, trots att jag inte gillar detta sura bubbel) sen när fyrverkeriet har slocknat så kan man lugnt gå upp och somna i tid i sin egen säng och vakna utvilad på morgonen.... för så ser ju verkligheten ut..!

That´s the life of a housewife.....


Kommentarer
Jossan

jag håller med te där faktiskt syster. jag nobbade stan och stannar i singsjön jag:)

Hoppas allt är bra med er!

Kul att dom fått barnet, hälsa garttis!

Puss <3

2008-12-31 @ 14:18:06
URL: http://josefiinelarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0