Utrensningar

Igår kväll på gymet slog det mig att jag skulle hem och rensa garderoben. Tänkte att jag kunde göra det en timme och sen hänga med Herr B. Efter drygt tre timmar kände jag mig ganska klar med det jag startat, och tiden att hänga med Herr B var bara att glömma eftersom klockan var typ tolv. Fasiken vad kläder jag aldrig använder, och vad mycket "nytt" jag hittat.
Och för en som har sjukligt svårt att slänga  eller göra mig av med saker så är jag ändå nöjd med att ha åstadkomit en stor slänghög och tre kassar som jag ska donera till grannen. Jag känner friiid.
 
Med den lyckade rensningen i färskt minne så drog jag imorse igång rensning av pojkarnas sänglådor som knappt gick att öppna för alla grejer. Willes gick ganske bra, slängde faktiskt en hel del rat utan tjafs. Det var bara den gamla sockvadds-pinnen från Turkiet som han vägrade slänga... Man slänger inte minnen.
Linus gick också bra så länge han kollade bort, och innan Beppe drog ut Linus nattvatten-mugg över sängbordet och I lådan med alla grejer. Men det var nån minut innan han sket ner sig och sina kläder.
Och det är då man måste börja prioritera, ska man ta reda på vattenbadet som dränker böcker och papper, rädda bebisen från hans bajs som omger hans rumpa och ben, börja torka upp vattnet eller ska man kanske stänga dörren, gå därifrån och invänta pappan.....
Mmmm, många viktiga beslut att ta ser ni ju...
Donationskläderna. Ungen som skymtas behåller jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0