Motivation

Grannarna hade köpt en ny soffa idag och Hans kom för att roffa åt sig Herr B som bärhjälp. Just då låg han och sussade med Beppe men jag var nygymmad och tillgänglig så jag sa att jag kunde hjälpa honom. Nej det trodde han inte att jag kunde, det var en väldigt tung soffa. Men exakt hur tung kan en soffa vara? Knappast tyngre än att styrke-Mickan klarar´t va... Men jo tyckte Hans, den var VÄLDIGT tung.
Vid det här läget så gick det inte på nåt sätt att bli fri mig, nu var jag ju tvungen att få visa att jag klarar en soffa lika bra som Herr B. Så jag tog rygg och vi fick smärtfritt in soffan från släpvagnen och in till huset.
Väl inne står vi och dividerar hur vi på bästa sätt ska bära upp den i trappan (för den var tung och otymplig) Och när vi kollar olika vinklar och grepp så lägger sig husets son i projektet med orden; Är det inte bättre att Herr B gör det där?!
Men ojojoj, det var längesen jag var så överdjävligt motiverad som där och då. Och det var längesen det manliga släktet stod så lågt i kurs....
 
Om soffan kom upp?
Yes it did! And may I say, in a fine way....


Kommentarer
carro

Hejja Syrran!!!!

Svar: Joru.......
Mikaela Larsson

2012-10-14 @ 09:21:02
Herr B

Jag beöver i alla fall inte bevisa nåt...

Svar: BehövDE inte.... Det är annat nu...
Mikaela Larsson

2012-10-14 @ 09:32:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0