Bolibompa

För er äldres skull ska jag ge en förklaring till bolibompa.
Det är ett barnprogram på Barnkanalen (nummer 14 på våran TV). Dom har olika programledare med namn som Jonas, Farzad, Lovisa, Yanko, Nina och Markus. Dessa programledare har vanligtvis sina "egna" kvällar i veckan men leker även tillsammmans. Dom visar barnen olika serier, vanligtvis ca. 5-15 minuter långa men finns även de som är 30 min. I barnamunnar kallas programmet även för "Bolli".
Jag skulle tro att detta är litegrann som Vilse i pannkakan var för er äldre (om jag har fattat det rätt).
På Bolibompa så har dom iaf nåt som dom kallar för Bolibompa-namnsdag. Där har två namn namnsdag varje dag, utländska namn och namn som inte platsar på den "vanliga" namnsdagslistan. Och idag var det Beppes tur att ha Bolibompa-namnsdag!
COOLT!!!!!!!


Kommentarer
Faster

Så nytt är inte det programmet.....

2012-10-21 @ 20:22:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0