Ny brand

Puh vilken dag!
Hann precis komma innanför dörren imorse efter jobbet när larmet gick och ännu en storbrand i Östersund var igång.
Flera kårer har varit på plats hela dagen och kvällen och släckt och brutit upp tak.
Jag fick avlösning av Pella på eftermiddagen och kunde stupa ner i sängen klockan fyra för att sova nästan fyra hela timmar....
Denna natt på arbetet kan komma att innehålla en del aktivitet för att hålla vakenheten i schakt....
Och en hel del varmt te för att värma upp halsen. Fick i mig en del rök när jag var uppe utan rökskydd...

Under natten och morgondagen ska brandmän ha beredskap på plats, men jag har jour så jag är bunden till våran station imorgon. Ska bli skönt att kanske kan sova ikapp litegrann.... Men ett sånt här stort larm brukar kunna leda till flera...


Nu ska Mickan unna sig en Helnöt med den kära nöten jag lever med....



Kommentarer
Magda

måste du inte kolla upp om du har fått rök i dig? inte bra att vara utan rökmask eller va det heter.. :S

2010-02-20 @ 09:47:45
URL: http://magdavik.blogg.se/
Mikaela

Tyvärr tillhör det inte direkt ovanligeheterna att vi brandmän får i oss rök. Men det är inte farliga mängder jag andades in, "bara" tillräckligt för att reta upp halsen lite...

Men du har helt rätt, det är inte alltid bra att vara utan luftpaketen...

2010-02-20 @ 20:31:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0