En kvinnas storhet

För en hel del år sedan jobbade jag som barnflicka. Vi skulle då iväg på semester till Gran Canaria en vecka, en fantastisk semster med denna fantastiska familj.
Det är dock en annan, egentligen helt obetydlig, händelse som jag minns klarast från denna semester.

Vi stod i kö till receptionen då en kvinna kommer rusandes förbi kvinnan framför oss, som var först i kön.
Hon halvskriker nåt hysteriskt om att hon har jättebråttom, ungarna gnäller bla, bla.... Kort sagt, hon hade det som vilken annan småbarnsmorsa som helst!

Mickan kände såklart irritation och väntade bara på att första kvinnan skulle be henna att BACKA OFF!
Vad gör då denna första kvinna?! JO, hon stegar åt sidan, släpper förbi den hysteriska och uttalar orden det visar sig att jag aldrig ska glömma; Gå före du. Jag har inge bråttom, jag är på semester".

Jag höll på att tappa hakan, hörde jag rätt???
Jag tänkte att när jag blir stor och skaffar egna barn så kommer jag att förstå kvinnans agerande... Hah!
Inte för att jag har hunnit bli stor men jag har hunnit kläcka två barn och ÄNDÅ, så kan jag inte förstå att hon inte, vänligt men bestämt, bad den hysteriska att dra åt hel*ete, alternativt ställa sig sist i kön.....


Vad jag däremot förstår idag är denna kvinnas storhet och härliga syn på ledighet....
Alternativt att jag har mycket kvar att lära.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0