Mer trädgård!

Rivstarten på dagen resulterade i löpning. 1 mil sen var jag nöjd och tog tag i min andra hobby.... trädgården!

Var till växtvaruhuset och inhandlade blommar, kryddor och annat såbart. Jag har fixat och donat och omorganiserat i landen så att jag nu har klart för ett kryddland och ett stort land för allt annat gott. Sockerärtor, ruccola, rädisor, morot mm. Jag frågade Wille vad han ville ha i det stora landet, "mat" sa han. När jag frågade vilken mat så sa han att han ville ha fisk och kyckling! Ska se vad jag kan göra älskling!

Jag är dock lite oroad av detta projekt. Ett problem finns som heter FÖR SÅDD. Och förså ska jag kanske klara, jag gjorde det ju med solrosorna, MEN EFTER!? Hur ska jag som har fullt upp med mina två blommor kunna hålla liv i alla möjliga växter och kryddor..... undra om jag inte tagit mig vatten över huvet på riktigt denna gång!?
Bra vore ju om man kunde så direkt i landet, lägga fröna på rad också är det klart. DET borde jag ju klara.

Till förmån för mitt stora trädgårdsland så har B fått hjälpa till med att flytta fem av våra vinbärsbuskar till en del av trädgården som vi inte använder mycket, vart skitbra!

Har förresten också köpt tomatplantor och gurka som jag ska föda upp i vårat orangeri. Det ska bli spännande. Och om mitt engagemang falnar lite så ska minsann ialla fall gurkorna och tomaterna tas om hand.... de ska växa!


Kommentarer
Moster Carro

Du behöver inte förså kryddor, morötter, sallad o rädisor, däremot måste du gallra o se till att du har ganska djup jord för morötter o rädisor. Tomatplantan måste skolas om under tiden precis som gurkorna =)

Kram

2009-05-05 @ 21:43:16
URL: http://debbiedoll.blogg.se/
Mikaela

Men det är ju FÖR KALLT att göra det nu!!!! Och det ska ju växa ASAP!!!!!

2009-05-05 @ 22:33:47
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Moster Carro

Jaaa du måste vänta ett tag till så du är säker på att det INTE är frostnätter men så lite inne i krukor det har jag gjort...av sallad o kryddor se bara till att de inte får FÖR mycket sol då blir dom veka o smala

2009-05-06 @ 12:45:26
URL: http://debbiedoll.blogg.se/
Teresen

Det finns en fantasktiskt produkt som heter fiberväv. Den kan man lägga över sådden , den skyddar mot allt. Så då kan du nog så redan nu. Och blir det kallt någon natt, så får du skicka ut Bertil att värma plantorna.;)

2009-05-06 @ 13:37:15
Mikaela

Det är klart att min trädgårds-coach ska komma med den optimala lösningen.... Yes!

Carro; det är ju för f*n krukorna jag vill undvika...

2009-05-06 @ 16:31:08
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0