Middag, skidlektion och rökning

Hemma igen. Eftermiddagen började på bästa sätt med en middagsinbjudan till Anna Maria, alla som känner mig vet ju att jag inte tackar nej till en chans att slippa slava i köket... Att hon dessutom är en jäkel i köket gör inte saken sämre.

Tack snälla vän för allt du gjort idag!

Sen åkte jag upp till ÖSK för lite skidor. B och Wille följde med, Linus stannade hos gudmor. Träffade min skidguru Tord. Det var ju bara att inse att B aldrig skulle kunna ge mig skidkunskaper utan skilsmässa, då tog Tord över! Och helt flötsligt börjar jag fatta lite av vad detta handlar om..... hälarna! Man måset utnyttja sina hälar. Han sa det inte ordagrant men jag tror att får jag bara fason på hälarna så blir nog loppet ett barnkalas...

Skidgurun med en ängels tålamod....

Han tog även med mig till två BRANTA backar, de var branta uppför, det var jobbigt. När vi kom hem och Tord och B pratade (på skidspråk) om vart vi varit så kom de fram till att en av de branta backarna som jag slet i har jag åkt förut. Jag kanske nämde att jag åkte skidor en gång för 4 år sedan, när jag och B precis hade träffats (för att imponera på B) och han hade då vänligheten att dra med mig till denna överbranta backe. Jag tror mig minnas att jag stannade halvvägs och var på väg att ta av mig skidorna då B mutar med att om jag åker upp för denna backe så skulle jag få en ciggarettpaus där uppe. Sagt och gjort, jag fick oanade krafter, tog mig upp och stod brevid åkarna som kämpade sig uppför, och rökte! Tänk vad människor förändras, det trodde dom inte, de som tittade snett på tjejen med ciggen, att hon 4 år senare skulle åka Milkoloppet! Hur jag fick med ciggen? Vattenbältet går att använda till andra saker.....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0