Förklaringar

Då har jag fått i mig min frukost. Det blir sena frukostar för mig de dagar Wille är på dagis. Det lämnas på dagis, sedan går jag en promenad med Waldo och sen......då är frukosten efterlängtad!
Träffade en rottweiler idag som vi har träffat förut, en hård och bestämt dam, Waldo är skitskraj för henne.

Ska vi ta det här med Bertils sport då, en gång för alla. Om jag säger SKIDORIENTERING! vad säger ni då? Jag förstår att ett stort frågetecken just uppenbarade sig. Men då ska jag säga att sporten finns, det gör den.
Och som den snälla och fogliga? sambo som jag är så ska jag säga att det är faktiskt en fin sport och de som håller på med skidorientering är smarta människor. Det är minnsan inte lätt att både tänka, läsa och åka längdskidor samtidigt..... För det är ju det dom måste göra, läsa en karta, fundera lite, SAMTIDIGT som man åker skidor. Detta är minsann inget för de som gick BF i gymnasiet....
Men om jag som den sanna och riktiga sambon jag är ska berätta om skidorientering så ska jag säga att det är en helt obegriplig sport, det finns nog en bra anledning till att det finns skidåkning och orientering på olika håll....
Fast ju mer jag tänker på det så var det nog för Bertils skull som de uppfann skidorientering, jag menar, han är ju faktiskt för smart för att bara åka skidor eller bara orientera. Och har nån fått en sport uppfunnen efter sig så är det klart att man har en massa fina medaljer. Han har VM-guld, samma silver. EM-guld, samma silver och en massa brons, och många som jag inte har sån koll på. Visst är han duktig!?
Nu undrar ni, klarade han inte av att ta nån OS-medalj? Jodå, det hade han gjort, OM SKIDORIENTERING VAR EN OS- GREN!!!  Men OS-sportens värld är annu inte redo för dessa, i sportens värld, översmarta människor....

Jag ska hitta på en fiffig lösning på styrketräning till Waldo. Han är i lite behov att bygga lite muskler. Får se vad jag hittar på.
Nu måste jag väcka upp den lilla som sover som en liten ängel, matdags igen. Förresten, ser det inte oförskämt skönt ut att ligga och sova i en barnvagn? Nerbäddad ute i friska luften. De har det bra de små liven.

That´s the life of a housewife...


Kommentarer
Tina

Haha du måste lägga in bilden på Bertil som Carso har i den där gamla tidningen, alla måste ju se hur fina skidorienterare kan vara!

2008-11-18 @ 19:38:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0